Vänersborgs GF
Vår verksamhet

Cheerleading
Cheerleading är ursprungligen en Amerikansk sport som uppkom på mitten av 1800-talet. Sedan dess har sporten utvecklats från att vara en hejarklackssport, pepp cheer, vid sidan av planen till att bli en elitsport, power cheer. Cheerleading är en mångsidig sport med flera moment. Vi kombinerar dans, gymnastik, bygg och hopp tillsammans med, för sporten typisk, musik i ett högt tempo som engagerar alla på läktaren!

Anmälan till Cheer-träning görs via hemsidan, under flik "Anmälan till grupper". Alla är välkomna att prova på men anmälan till gruppen krävs innan!

Alla aktiva får provträna de 2 första veckorna i våra träningsgrupper. Till dessa träningar ska de aktiva ha med sig inneskor och vattenflaska. Aktiva med långt hår ska ha detta uppsatt.
Det finns inget kösystem i föreningens gymnastik eller cheergrupper. Om gruppen är full kan man anmäla i mån av plats ifall någon slutat/får vi hänvisa till att anmäla vid nästa terminsstart.

Vid frågor gällande cheer maila: pridecheersquad@gmail.com

Grupper vi erbjuder:

Cheer senior Diamonds:
Är föreningens seniorlag som denna säsong har tagit en paus men vi hoppas på att vara tillbaka nästa år igen!

Cheer junior Sapphires:
Är föreningens tävlingslag. Nytt för denna säsong är att laget kommer tävla i en ny nivå, junior level 2. Målet för Sapphires säsong är att delta på 3 tävlingar och utvecklas så mycket som möjligt på sin nivå.
Tränare: Felicia, Ida, Olivia & Emma

Cheer tävlingsförberedande Pearls
Är en grupp där medlemmarna har allt från grundläggande till god erfarenhet av cheerleading och har som ambition att så småningom börja tävla. Pearls är ej en öppen grupp, tidigare erfarenhet krävs.
Tränare: Elvira och Lily

Cheer träningsgrupp Rubies
Är en grupp med aktiva från 10 år och uppåt, det är föreningens äldre träningsgrupp. Gruppen tränar 1 gång i veckan, på söndagar kl. 15.30-17.00. Till denna grupp är det öppen anmälan (i mån av plats), inga förkunskaper krävs.
Tränare: Thea och Alice

Cheer träningsgrupp Ambers
Är en grupp med aktiva 7-9 år, det är föreningens yngre träningsgrupp. Gruppen tränar 1 gång i veckan, på söndagar kl. 15.00-16.00. Till denna grupp är det öppen anmälan (i mån av plats), inga förkunskaper krävs.
Tränare: Linnea och Emilia