Vänersborgs GF

Vänersborgs Gymnastikförening

Föreningen grundades 1933/1934 och är en av kommunens allra största ideella föreningar.

Medlemsantalet ligger stadigt runt 900 där huvuddelen är barn och ungdomar. Det är ett stort antal tjejer som utövar vår sport, så även i Vänersborg, men på senare år gläds vi åt att kunna säga att vi även har ett stort antal killar i vår verksamhet.
Vi bedriver mycket av vår verksamhet i Gymmixhallarna som ligger i Sportcentrum. Det är två fina hallar som är specialutrustade för gymnastik. Den första invigde vi 1999 innehållande grop, trampolinbana etc. Den nya, större delen, invigdes 2008. Denna består av en full tävlingsyta fylld med gymnastikredskap för Trupp, AG och Cheer. Vi är mycket stolta över de fina träningsförhållanden vi kan erbjuda våra gymnaster.
Vi arbetar för att ha ett gott socialt klimat där alla ska känna sig välkomna. Vi har verksamhet som passar alla åldrar, från 2-åringen i familjegymnastiken till 90-åringen i gruppträningen. Vi hoppas att även du ska känna av värmen när du kommer in i hallen: GYMPA, GLÄDJE och GEMENSKAP!

Varmt välkomna till oss!
Inga aktiviteter inbokade